Cele: - Wdrażanie do recytacji utworów poetyckich z odpowiednią ekspresją uczuciową. - Budzenie i rozwijanie uczucia miłości, szacunku i życzliwości dla dziadków. - Rozwijanie uzdolnień recytatorskich i muzycznych. - Kształtowanie umiejętności łączenia słowa z elementami muzycznymi i ruchem.
Narrator Miała babcia wnucząt czwórkę: wnuczków trzech i jedną wnuczkę. Właśnie z łóżka wstała wnuczka i wrzasnęła:
Wnuczka Ależ z nas są wielkie gapy, we wtorek było Święto Babci! Dzieci- razem Wielki problem teraz mamy, co my naszej babci damy? Narrator Zawołała cała czwórka. Dzieci- razem Tu potrzebna jest laurka. Narrator Tańczą kredki i bibułki, zeskakują farby z półki, pędzle tańczą jak szalone, kolorowo z każdej strony. Wnuczka Już gotowe są laurki, kolorowe w piękne kwiatki dla naszej kochanej babci. Wnuczek Hej! Uwaga - kot się skrada. Patrzcie ostre ma pazurki, pewnie porwać chce laurki. Kot Ale skądże nigdy w świecie, chciałem tylko sprzątnąć śmiecie. Narrator Patrzcie, sprząta cała czwórka; wnuczków trzech i jedna wnuczka. Kot pomaga im z zapałem, ja też trochę posprzątałem. Wnuczek Blacha, gwoździe, drut, śrubokręt, młotek. Dzieci- razem Co to będzie? Wnuczek Dla babci robotek! Robotek co dzień, o świcie, nastawi dla wszystkich wodę na mycie, do sklepu zbiegnie na dół i zakupy zrobi do obiadu. Pozdejmuje kożuchy z mleka i szczypiorek drobno posieka. Wyprasuje fartuszki i guziki przyszyje do bluzki. Ugotuje, pozmywa, sprzątnie, zrobi pranie, a babcia leżeć będzie na tapczanie i wnukom bajki czytać. Wnuczek II Z okazji święta babci, ja dzisiaj babcię nauczę, jaka powinna być wnuczka i jaki powinien być wnuczek.
Wnuczek II - Włóż babciu nową sukienkę. Niech Cię uczesze fryzjer. Posłuchaj Babciu radia, obejrzyj telewizję. Wnuczek - Już nie myśl Babciu o nas, O sobie Babciu pomyśl. Dzieci – razem - Czy Babcia nie uważa, Że to jest świetny pomysł ? Babcia - Dziękuję wam drogie wnuczęta. Dziadek - A o mnie , czy ktoś pamięta ? Czy dla mnie nie będzie święta ? Dzieci – razem - Ależ dziadku pamiętamy, Wnet ci piosenkę zaśpiewamy. Dzieci śpiewają piosenkę „Uśmiechnij się”.
I Uśmiechaj się rano, uśmiechaj wieczorem, uśmiechaj przez cały dzień. Do wróbli na dachu do życia do słońca, i do nas uśmiechnij się.
Ref. Uśmiech najkrótszą, najprostszą jest drogą, Do szczęścia, do ludzkich serc. Świat się piękniejszy otworzy przed tobą, gdy Tylko uśmiechniesz się.
II Uśmiechaj się rano do każdej przeszkody, w słoneczny i szary dzień. Do ludzi zmęczonych i do niepogody i do nas uśmiechnij się.
Ref. Uśmiech najkrótszą ...
III Uśmiechaj się rano, gdy wszyscy się śmieją, a także, gdy płyną łzy. Uśmiechaj się co dzień z radosną nadzieją do nowych , do lepszych dni.
Ref. Uśmiech najkrótszą ... Wnuczek Otworzy serce, Kieszeń otworzy, Podsunie czekoladę, Z twoich sukcesów zawsze się cieszy – kto ? Wszyscy wiedzą ! DZIADEK. Wiec wnuki proszą, Żeby w kwiaciarni Nie chować kwiatów pod ladę. Dziadek na święto. Kwiaty dla dziadka ! Wiwat, niech żyje dziadek !
Wnuczka
Babciu i dziadku ufajcie wnukom, Oni na pewno szklanki nie stłuką. Oni esencję zaleją wrzątkiem I stół nakryją czystym obrusem. Oni to wszystko zrobią na piątkę, A może nawet na piątkę z plusem.
Wnuczek
Kto życzenia składać będzie ? Wszyscy razem, wszyscy naraz. Cała czwórka i to zaraz.
Razem
Droga BABCIU, drogi DZIADKU, Żyjcie nam sto lat. Bez Was dla nas wnucząt, smutny byłby świat.
Jaki z tej historii wniosek? A taki nie inny, że do kalendarza dzieci zaglądać powinny.
Piosenko pt. ,,Babcia-wróżka”.
I W ogrodzie mojej babuni śmieją się astry i róże, a ja wiem dobrze, że babcia jest jedną z najmilszych wróżek.
Ref. Babcia-wróżka, babcia-wróżka, To cudowne mówię wam! Babcia-wróżka, babcia-wróżka, tak wspaniałą babcię mam.
II Gdy babcia piecze mi ciasto, Ja skradam się na paluszkach, potem je zjadam ze smakiem do ostatniego okruszka.
Ref. Babcia-wróżka ...
III Lubimy siadać przy oknie, gdy babcia tak pięknie gotuje i opowiada mi baśnie.
Ref. Babcia-wróżka ...
Scenariusz opracował Janusz Leszczyński – Samorządowa Szkoła Podstawowa w Morawiankach.
W scenariuszu wykorzystano teksty ze zbioru ,,Wybór wierszy okolicznościowych dla klas I-III” Krystyny Lenkiewicz.
|